Floor Gijsbertse
Floor Gijsbertse Eten & drinken 8 dec 2015 / 12:30 uur

5 x Tips om deze week gezonder te eten

Met het vertrek van de goedheiligman kan de balans worden opgemaakt: hoeveel pepernoten, suikerbeesten en chocoladeletters hebben we soldaat gemaakt? Metro Lifestyle tipt vijf manieren om het deze week iets rustiger aan te doen en gezonder te eten.

via GIPHY

Tip 1: Kies alternatieven

Meestal sluipen slechte kookgewoontes erin zonder dat je het door hebt. Zoals koken met boter, bijvoorbeeld. Waarom gebruik je geen kokosolie of olijfolie? En laat die vettige slasaus eens staan en vervang deze voor je zelfgemaakte magere yoghurtsaus met basilicum en mosterd.

Tip 2: Probeer eens een nieuwe groente

Pastinaak, koolraap of suikerwortel; heb je deze groentes weleens op? Probeer deze week eens een groente die je nog nooit gegeten hebt. Wie weet heb je er een gezonde favoriet bij aan het einde van de week.

Tip 3: Maak je lunches thuis

Vergeet de kantine, sla thuis aan het kokkerellen. Maak tijdens het avondeten direct een lunch klaar. Je hebt altijd wel wat avondeten over. Wees creatief en tover een gezonde lunch op tafel: salade met zalm bijvoorbeeld, of een overheerlijke soep met een speltbroodje.

Tip 4: Denk out of the box

Gevulde groentes voor het ontbijt? Waarom niet. Of een goed gevulde yoghurt voor het avondeten, probeer het eens. Kook je altijd met een bepaalde groentesoort? Maak er soep van in plaats van weer die stoofschotel.

Tip 5: Geen kant-en-klaarsnacks

Heb je altijd een kant-en-klaarsnack op zak voor op het werk of in de pauze? Probeer eens een gezonde snack: zoals een huisgemaakte havermoutenergiereep, een dadelbal met kokos of een doodnormale appel.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
5 x Tips om deze week gezonder te eten
Sluiten