Manners.nl
Manners.nl Films & series 24 sep 2020
Leestijd: 2 minuten

WandaVision verslaat nu Avengers en No Time To Die met record-trailer

De eerste trailer van Disney+-serie WandaVision is zo goed bekeken er een record is gebroken. Films als Avengers en No Time To Die zijn verslagen

Nu Black Widow is uitgesteld hebben Marvel fans maar één nieuw hoofdstuk in het Marvel Cinematic Universe (MCU) om naar uit te kijken: WandaVision.

Dat is een gloednieuwe serie die nog dit jaar naar Disney+ komt. De productie is afgerond, de trailer staat online, Disney is niet afhankelijk van bioscopen, oftewel: de pandemie kan geen roet meer in het eten gooien.

WandaVision-trailer scoort

WandaVision is een belangrijke titel voor het MCU. In tegenstelling tot de Marvel-series op Netflix gaan deze shows een zeer directe impact hebben op wat er op het witte doek gebeurt. Het is dan ook niet zo gek dat een hoop fans naar de serie over Vision en Wanda Maximoff uitkijken.

Toch overtreffen de resulterende kijkcijfers van de eerste trailer alle verwachtingen. Bij een serie verwacht je toch minder impact dan bij een peperdure bioscoopfilm. WandaVision bewijst echter dat het tegendeel waar is.

Record

Afgelopen zondag ging de eerste trailer in première tijdens de Emmy Awards. In totaal werd de video maar liefst 53 miljoen keer bekeken in de eerste 24 uur. Volgens Hollywood-publicatie Deadline is dat een record. Daarmee heeft WandaVision namelijk de best bekeken online ad voor een streamingdienst-serie te pakken.

James Bond en Avengers verslagen

Volgens onderzoeksbureau RelishMix zijn de kijkcijfers op het niveau van de grootste Super Bowl-trailers van de Avengers– en Fast & Furious-franchises. Een prestatie van formaat, waar zelfs de meeste grote Hollywood-studio’s enkel van kunnen dromen.

De trailer heeft daarmee de Super Bowl-trailers verslagen van No Time To Die, Mulan en Black Widow. Ook Avengers: Infinity War (30.9 miljoen) en Stranger Things seizoen 2 (28.2 miljoen) moeten het tegenover WandaVision afleggen. En dat terwijl we het dan hebben over trailers die tijdens het grootste Amerikaanse televisie-event zijn getoond.

Alles wijst er dus op dat Disney een hit in handen heeft. Gelukkig maar, want verder is de agenda van Marvel-fans helaas verrassend leeg nu drie films drastisch zijn uitgesteld.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.