Daisy Heyer
Daisy Heyer Entertainment 17 apr 2018
Leestijd: 2 minuten

Bol.com haakt handig in op Dotan-rel

Het nieuws over Dotan is dit weekend zo viral gegaan, dat zelfs Bol.com ermee aan de haal is gegaan.

Het bedrijf amuseert zich kostelijk met het relletje rondom de zanger en heeft een post geplaatst op Facebook waar veel klanten hartelijk om kunnen lachen.

😉

Posted by bol.com on Monday, April 16, 2018

Niet alleen de foto verwijst met een knipoog naar de oplichterijen van Dotan, Bol.com gaat nog even door in de comments door constant zelf te reageren met lofuitingen naar Bol.com. ‘Hahaha, Bol.com is echt lit’, ‘OMG ik wil echt trouwen met de social media manager van bol.com!!” en ‘Wie geeft deze helden opslag??? Lig weer dubbel, haha!’ zijn enkele comments die Bol.com zelf plaatste en waar duizenden likes op zijn ontvangen.

Hilarisch

Als bezoekers reageren met comments die de praktijken van Dotan bagatelliseren, reageert Bol.com vervolgens ook hilarisch. Zo schrijft iemand: ‘Het boeit mij geen reet wat Dotan wel of niet gedaan heeft, het is en blijft een mooie cd…” waarop Bol.com reageert met: ‘Dotan, ben jij het?’

Het Volkskrantstuk

Eerder deze week publiceerde De Volkskrant een artikel over Dotan, waaruit blijkt dat de zanger ruim zeven jaar lang hulp heeft gehad van zeker 140 verzonnen fanprofielen die op Facebook, Twitter, YouTube en Instagram zijn imago oppoetsten.

Een voormalig medewerkster, die jarenlang als persoonlijke assistente van Dotan werkte, doet uit de doeken dat een deel van de nepaccounts in opdracht van hemzelf is gemaakt. Zij geeft zelf toe 45 profielen te hebben opgestart.

Door als eerste en in groten getale iets van hem leuk te vinden of op hem te reageren, trekken de fake-accounts de fans die wel bestaan over de streep om dat ook te doen. Zo vormen de nepaccounts eigenlijk de drijfveer voor de toenemende populariteit van Dotan. Hun namen zijn verzonnen en foto’s komen van profielen van bestaande mensen. Het komt geregeld voor dat de helft van alle likes onder foto’s van Dotan van de nepaccounts komt.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.