Constance van Amstel
Constance van Amstel Entertainment 19 jul 2016

BN’ers halen neus op voor goedkoop varkensvlees

Je moet het maar durven: met een ‘varkensneusje’ op de kiek, zodat iedereen die het maar wilt recht in je neusgaten kan kijken. Toch halen BN’ers als presentator Jort Kelder en actrices Maryam Hassouni en Lies Visschedijk er hun neus niet voor op. Met foto’s van hun ‘varkensneusjes’ vragen ze vanaf dinsdag aandacht voor #turnyournoseup, een campagne van Varkens in Nood tegen goedkoop varkensvlees.

Varkens in Nood hoopt met hun actie Nederlandse consumenten bewust te maken van het leed dat varkens uit de intensieve varkenshouderij hebben moeten doorstaan voor ze in het in schap van de supermarkt belanden. Ze hopen ook dat anderen het voorbeeld van de BN’ers zullen volgen door ook een foto met ‘varkensneusje’ van zichzelf op social media te posten.

Jort Kelder

Jort Kelder

Lies Visschedijk

Lies Visschedijk

Maryam Hassouni

Maryam Hassouni

Miryanna van Reeden

Miryanna van Reeden

De Nederlandse actie volgt op de Britse versie waarom onder andere Stephen Fry, Sting en Jeremy Irons hun ‘neus ophaalden’ voor niet-biologische productie van varkensvlees.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Wekelijks het beste van Metro in je mailbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
BN’ers halen neus op voor goedkoop varkensvlees
Sluiten