Anoniem? Achteraan aansluiten!

Anoniem? Achteraan aansluiten!

En maar zeuren en zaniken over dom gescheld op internet, haat- en dreigmails en onbeschofte reacties over serieuze onderwerpen maar onderscheid maken ...

29 jan 2013 | 05:19
reageer
Zie mij dan zitten!

Zie mij dan zitten!

Religie, godsdienst: iedereen heeft 't er tegenwoordig maar over en dat gaat voorlopig nog wel door. Mensen, mensen, alsof hun leven ervan afhangt. Al...

18 dec 2012 | 05:24
1
Had hij het moeten weten?

Had hij het moeten weten?

Een man eet een broodje warm vlees. Dat doet hij wel vaker. Bij voorkeur zondags, als hij even bij moeder-de-vrouw weg is en de voetballers gadeslaat ...

20 nov 2012 | 05:48
reageer
Je schulden zijn afgelost

Je schulden zijn afgelost

“Moet je horen,” komt G. de kamer binnenlopen. In zijn hand een brief. “Ik heb een brief van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap gekr...

06 nov 2012 | 06:00
reageer
Versmade Liefde

Versmade Liefde

Hij is in de buurt en hij heeft tijd over. Plots weet hij dat hij er langs zal gaan, het is vandaag of nooit. Allemachtig. Er niet bij stilstaan waaro...

23 okt 2012 | 06:06
reageer
Daad van menselijkheid

Daad van menselijkheid

Het is natuurlijk ook niet makkelijk: je inleven in een vrouw. Zeker als je een man bent. In het algemeen al niet, laat staan dat je je kunt voorstell...

09 okt 2012 | 06:14
reageer
Sorry, sorry, sorry!

Sorry, sorry, sorry!

Beste mensen-met-héle-lange-tenen, Het spijt me zo dat een filmpje U in het diepst van Uw ziel, ja, in het diepst van Uw wezen gekwetst heeft. Het val...

25 sep 2012 | 05:38
reageer
Geen overbodige luxe

Geen overbodige luxe

Morgen gaat dan de landing plaatsvinden. Van al die zwevende kiezers. Als dat maar goed gaat want het zijn er nogal wat. Honderdduizenden voeten in éé...

11 sep 2012 | 05:16
reageer
Ik wil mijn fiets terug!

Ik wil mijn fiets terug!

De brutaliteit van zo'n joch! Mijn fiets, zo gloednieuw als 'n één week oude tweedehandsfiets van 150 euri maar kan zijn, uit m'n eigen voortuin gesto...

28 aug 2012 | 05:50
reageer
Hé, lekker wijf!

Hé, lekker wijf!

Je raadt nooit welke feministe, je weet wel iemand die ongelijke (machts-)verhoudingen tussen mannen en vrouwen kritisch analyseert, onlangs onderstaa...

07 aug 2012 | 11:38
reageer
Wij relativeren ons een hoedje

Wij relativeren ons een hoedje

Een punt maken, tot de slotsom geraken, een conclusie trekken. Of zoiets als een probleem benoemen. Het mag tegenwoordig niet meer. Altijd en eeuwig w...

30 jul 2012 | 10:19
reageer
Waar bemoeit dat mens zich mee?

Waar bemoeit dat mens zich mee?

Het asociale Nederlandse gezin dat zich van niemand iets aantrekt, heeft onze straat verlaten. Plotseling hoor je de vogeltjes weer fluiten. De naaste...

03 jul 2012 | 06:30
reageer
Islamitisch trouwen?

Islamitisch trouwen?

Lieve Mona, Ik ben verliefd op een moslimman en hij op mij. Ik wil mijn leven met hem delen en daarvoor wil ik best moslima worden. Hij gaat zelf maar...

19 jun 2012 | 09:05
reageer
Zondigen tegen de staatsreligie

Zondigen tegen de staatsreligie

Reuring en dit keer zelfs een ontslag, veroorzaakt door de social media, of eigenlijk verkeerd gebruik ervan want op zich kunnen ze geen kwaad natuurl...

05 jun 2012 | 09:14
reageer
Een vrouw mag dat niet vragen!

Een vrouw mag dat niet vragen!

“Jullie Nederlanders staan in ons land bekend als de luidruchtigste kampeerders, ja-ha, ja-ha!” wilde Deense cursist N. graag kwijt tijdens een conver...

13 mrt 2012 | 08:40
reageer
Er was een sjeik in Nederland

Er was een sjeik in Nederland

Er was een sjeik in Nederland. Wat is eigenlijk een sjeik? Een man die aanzien heeft als leider, zowel op geestelijk als op wereldlijk gebied. Toch wa...

28 feb 2012 | 08:55
reageer
Wil je in 2012 (niet) ongewenst opvallen?

Wil je in 2012 (niet) ongewenst opvallen?

Wil je in 2012 niet opvallen, althans niet op ongunstige wijze, zit dan niet als lid van de rechterlijke macht aan bij een etentje waarvoor ook een ge...

03 jan 2012 | 10:10
reageer
Wil je wat van me? Maak je maar bekend!

Wil je wat van me? Maak je maar bekend!

M’n Amerikaanse cursisten vinden het maar raar dat ik de telefoon met mijn volledige naam opneem. Stuk voor stuk beginnen zij ’n gesprek met “Hello”, ...

20 dec 2011 | 08:51
reageer
Weigerambtenaar, uitstervende minderheid

Weigerambtenaar, uitstervende minderheid

Liever ontslagen worden dan homoparen trouwen, zo denken de meeste weigerambtenaren volgens een EO-enquête. Toch gaat 62 procent van de pakweg honderd...

06 dec 2011 | 08:36
reageer
Sinterklaas en natuurlijk Zwarte Piet

Sinterklaas en natuurlijk Zwarte Piet

Een verjaardag was leuk, oudejaarsavond leuker maar ‘Sinterklaas’ was ’t allerleukste kinderfeest uit mijn jeugd dat ver voor 5 december begon. De int...

22 nov 2011 | 08:37
reageer
Ach, het zijn toch maar vrouwen

Ach, het zijn toch maar vrouwen

We worden met z’n allen steeds allochtoner. Het is geen nieuwe trend maar hij krijgt meer en meer vorm. ’t Is een aanstekelijke mode, liefde zeg maar ...

08 nov 2011 | 08:57
reageer
Ook voor de hoofddoek een bijsluiter

Ook voor de hoofddoek een bijsluiter

Lees deze bijsluiter zorgvuldig door voordat je de hoofddoek gebruikt. Bewaar de bijsluiter. Heb je nog vragen, raadpleeg dan niet je vader, broer, ne...

11 okt 2011 | 08:31
reageer
Kijk eens twintig jaar vooruit!

Kijk eens twintig jaar vooruit!

En weer blijft het verdacht stil nu Artsenfederatie KNMG binnen twee jaar jongensbesnijdenis opnieuw ter discussie stelt. Tenzij er een medische indic...

27 sep 2011 | 08:36
reageer
Jouw Ramadanjournaal is top!

Jouw Ramadanjournaal is top!

Esmaa Alariachi, voormalig meid van halal, heeft ’t er maar druk mee. Voor de NTR mocht ze samen met Umar Mirza, hoofdredacteur van de leerzame site m...

16 aug 2011 | 08:39
reageer
Het is een ideeënstrijd, stupids!

Het is een ideeënstrijd, stupids!

Het is wel eens anders geweest – denk aan 9/11 - maar ik heb niet vernomen dat iemand op straat heeft staan juichen na de krankzinnig laffe terreuraan...

02 aug 2011 | 06:00