Erik Jonk
Erik Jonk Dossier 12 sep 2018
Leestijd: 2 minuten

‘Bruiden van nu? Die struinen vooral online’

Een dag lang over een trouwbeurs struinen? Dat kan anders, vond Weddings: een show 2.0. En de winkel geeft nog een trouwjurk weg ook. 

Avonden bladeren in trouwmagazines, uren slenteren op een trouwbeurs en door de talloze huwelijksbomen het trouwbos niet meer zien. Die activiteiten klinken een beetje als iets van lang geleden. En ze zíjn ook van lang geleden, vindt Stephanie Hopmans van Weddings, naar eigen zeggen met 950 vierkante meter de grootste bruidswinkel van Europa.

Nieuwste trends

Daar in Rotterdam werd gedacht: hoe bedenken we iets aantrekkelijks, iets van deze tijd? „Dat struinen doen bruiden – en eventueel ook de bruidegom natuurlijk – online”, zegt Hopmans. „Tijdens de voorbereiding op de bruiloft wordt op internet naar de nieuwste trends op het gebied van trouwjurken, ringen, visagie, accessoires, haarmode en nog veel meer gezocht. Ook social media zijn bij de voorbereiding niet meer weg te denken, net als inspiratie op Pinterest, het volgen van influencers op Instagram en YouTube en videocreaties en beleving en trouwnieuws op Facebook.”

Weddings Bruidsmode bedacht een nieuw concept: de Weddings Show, een twee uur durende show waarin de bruid op een leuke manier wordt geïnformeerd.

Meteen volgeboekt

„In de voorgaande jaren hebben we succesvolle workshops georganiseerd”, vertelt Hopmans. „Deze maand houden we een 2.0-versie. Binnen zes dagen was die volgeboekt en daarom hebben we voor 18 oktober een extra datum ingepland. Binnenkort zal door het succes een derde datum worden bekendgemaakt.”

Het concept van de Weddings Show is een combinatie van geïnformeerd en geëntertaind worden. „Het is kort, persoonlijk, gratis en gefocust op de behoeftes van de bruid. Met twee modeshows, winacties, enthousiaste leveranciers met aansluitende producten en diensten presenteren we wat de bruid anno nu wil: in twee uurtjes een leuke avond beleven die onderdeel is van haar reis richting de grote dag. Het moet een feestje zijn, ook de voorbereiding.”

Collectie 2019

Op de volgeboekte Weddings Show en ook op 18 oktober wordt de nieuwe collectie van Weddings Rotterdam 2019 getoond. Aanstaande bruiden kunnen lekker rondkijken tussen de vele trouwjurken. Zij komen binnen over een roze loper en treffen een professionele trouwfotograaf die bruiden met vrienden of familie op de foto zet. Bovendien leggen stylisten de bruiden van straks in de watten.

‘Bruiden van nu? Die struinen vooral online’

Win een trouwjurk!

In verband met Metro’s Trouweditie heeft Weddings een winactie. Weddings heeft de grootste collectie trouwjurken van Nederland en een van de merken is Modeca. Toekomstige bruiden kunnen een Modeca-trouwjurk naar keuze uit de collectie van 2019 winnen! „Gemaakt voor de vrouwelijke bruid die op zoek is naar romantische en boho-ontwerpen”, melden Weddings en Modeca erbij. Wil je kans maken? Hier maak je kans op de trouwjurk…!

In samenwerking met Weddings

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.