Jan Dijkgraaf
Jan Dijkgraaf Opinie 1 okt 2015
Leestijd: 1 minuut

Sabbelverbod?

De gemeente Amsterdam gaat marketing die gericht is op kinderen aanpakken. Zo’n twintig procent van de jeugdige Amsterdammertjes heeft op dit moment niet alleen dat vreselijke kutaccent, maar ook nog een beginnende of al aardig uitgedijde pens en een partij stalpoten (in wording).

Als het aan het gemeentebestuur ligt, wordt alle op kinderen gerichte reclame voor de Nick en Simon-chips, de K3-cola en de The Voice Kids-suikerspinnen ten strengste verboden. Opdat alle Amsterdamse kindertjes in 2033 op een gezond gewicht zitten.

Heel verstandig.

Hopelijk gaan ook de Mag van Mo-lolly, waar Syrische kindbruidjes op moeten sabbelen, in de ban.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.