Hadjar Benmiloud
Hadjar Benmiloud Columnisten 5 jan 2015 / 15:52 uur

Glamournazi

Seks en geweld: zoals vorig jaar met veel oorlog en billen eindigde, zo knallen we het nieuwe jaar in. Het zal toch niemand shockeren gezien de primate driften voortplanting & vernietiging alomtegenwoordiger zijn dan Jezus. Hypocriet genoeg accepteren we bloed en borsten vooral in kunstmatige vorm -om dingen mee te verkopen- en niet in natuurlijke staat, want dan zijn seks en geweld opeens wèl ziek. Als je niet begrijpt wat ik bedoel, observeer dan eens een gemiddeld reclameblok met ‘advanced warfare’ in entertainmenthit van het jaar Call Of Duty en naakte kreunende vrouwen die cola aanprijzen, en vervolgens hoe het meeste nieuws de tv niet haalt en je linkertepel in realistische context op Instagram wordt gecensureerd. Onze lagere verlangens naar tieten en explosies zijn nu dus vooral inzetbaar om onze afgestompte zielen steeds harder mee te prikkelen, zodat we braaf doen en kopen wat er van óns verlangd wordt. Eigenlijk is het best bijzonder dat ‘sex sells’ nog steeds werkt in een tijdperk waarin elke mogelijke én onmogelijke perversiteit geheel gratis en op kliksnelheid je hersenpan instreamt. Om de afgestompten te blijven stompen moeten er dan ook steeds gekkere dingen bedacht worden. Nu kunnen sexy vrouwen ook geweldig worden gebruikt om bloeddorst aantrekkelijker te maken. Dit gebeurt in het Israëlische leger, dat bij wijze van ‘sexy marketingstunt’ blootkalenders maakt waarin diens mooiste vrouwelijke soldaten van hun vechtpakje zijn ontdaan om suggestief rijdend tegen massieve moordmachines te poseren voor het ‘goede doel’. Dat is natuurlijk vooral schokkend omdat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die geen smartphone bezitten en een papieren kalender gebruiken. Ook interessant is dat de opbrengst van die verkochte naakte vrouwenlichamen weer naar het kapotmaken van -onder andere- ándere vrouwenlichamen gaat. Stel je voor wat er op marketinggebied met seks en bloed sámen qua prikkeling van afgestompte bevolkingsgroepen allemaal nog meer bereikt kan worden. Eindelijk weer een rauw randje voor sexy marketing, nu we alles en iedereen al naakt gezien hebben. Het zou wel spannend zijn als de Parijse Elle eens een moordmeisje uit Oekraïne in designerkleding als glamournazi op haar natuurlijke slagveld zou fotograferen. Of als het Nederlandse leger onze tieners in een sexy campagne zou proberen te recruteren met een halfnaakte Geraldine Kemper of Geza Weisz, in plaats van die saaie competentie-hokjes en beloftes van geweld alleen. Wacht, dit is eind 2014 ook al geruisloos gebeurd. Maar om optimistisch te blijven: volgens mij zijn we voor wat er in 2015 ook nog op ons afgevuurd wordt, in ieder geval al afgestompt genoeg.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Glamournazi
Sluiten