Jurgen van der Hoeven
Jurgen van der Hoeven Nieuws 13 okt 2015
Leestijd: 2 minuten

Beelden fatale crash waarschuwing voor weggebruikers

De families van twee mannen die omkwamen bij een eenzijdig auto-ongeluk, hebben een filmpje van de crash gedeeld om andere weggebruikers te waarschuwen. De Britten waren onder invloed van drugs en filmden hun eigen dodemansrit. De familie hoopt dat de beelden anderen zullen tegenhouden om high achter het stuur te kruipen.

Schokkende beelden

De 20-jarige Kyle Careford en de 21-jarige Michael Owen zaten samen in de auto en filmden met hun smartphone dat ze flink aan het scheuren waren. Een van hen roept dat ze wel 90 mijl per uur (140 kilometer per uur) rijden. Niet veel later gaat het beeld op zwart en is het geluid van een enorme klap te horen.

Daarna horen we een vrouwenstem die vertelt dat een ambulance onderweg is. De heren zullen er niets van gehoord hebben, want ze waren op slag dood.

Het eenzijdige ongeluk gebeurde in april van dit jaar op een weg waar 50 kilometer per uur de maximale snelheid was. De families kwamen onlangs overeen om de met de telefoon van Michael opgenomen beelden vrij te geven. ,,Ik heb echt geen idee waarom de jongens dit hebben gedaan, maar ik neem het ze allebei kwalijk”, aldus Kat, de moeder van Michael.

Ze vervolgt: ,,Als het delen van de beelden een persoon weerhoudt dezelfde fout te maken, heeft het delen van de video iets opgebracht. Ik hoop dat het impact heeft op jonge mensen en dat ze zien dat een beetje lol maken werkelijk verwoestende gevolgen kan hebben.”

Bewustwording

Kat hoopt dat de beelden jonge mensen bewust maken dat ze niet onsterfelijk zijn en dat ze zich realiseren dat ze niet met hun leven moeten spelen. ,,Jonge rijders moeten weten hoe verwoestend het is voor familie en geliefden die achterblijven.”

Uit onderzoek bleek dat Kyle en Michael op het moment van het ongeluk hun gordel droegen. Wel bleken ze onder invloed van drugs.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.