Abseilen voor het goede doel in het shirt van Amsterdammertje

20 oktober 2014 om 12:05 door Esmee de Vries
Abseilen voor het goede doel in het shirt van Amsterdammertje

Wat begon als een grapje, wordt zondag realiteit voor Gideon Tailleur. Voor War Child gaat hij de hoogste abseilafdaling van een Nederlands gebouw ooit doen. Het gebouw van de Nationale Nederlanden is de angstgegner van de 34-jarige man. Alleen gaat hij niet in normale kleding naar beneden, maar met een shirt van het merk Amsterdammertje.

Gideon Tailleur gaat zondag een spannende dag tegemoet. De 34-jarige marketeer gaat abseilen van het gebouw van de Nationale Nederlanden wat 151 meter hoog is. In het centrum van Rotterdam torent het boven alles uit. De Nationale Nederlanden is 51 meter hoger dan de Euromast.

,,Het idee van de actie is om geld in te zamelen voor War Child. Dit heb ik geprobeerd door sponsors te zoeken in Rotterdam. Alleen zag niemand een kans van slagen in de actie. Terwijl ik publiciteit voor dat bedrijf zal genereren”, zegt Gideon Tailleur. ,,Ik vroeg 250 euro. Maar niemand hapte. Veel mensen vinden het een sympathieke actie, maar je moet iets extra’s doen. Er zijn zoveel goede doelen dat niemand meer zo snel een donatie zal geven. Totdat er vrijdag een sponsor zich aandiende. Het merk Amsterdammertje zag mijn afdaling wel zitten en boden mij zelfs 300 euro aan.” De waaghals heeft alleen wel te maken met een voorwaarde van het Amsterdamse bedrijf. ,,Zij hebben mij uitgedaagd om in een shirt van Amsterdammertje de Nationale Nederlanden ab te seilen. En dat is dus een dubbele uitdaging voor mij. Én ik heb een beetje last van hoogtevrees én ik moet ik zo’n shirt naar beneden”, vertelt hij lichtgespannen. ,,Het lijkt me een mooie stunt dus ik heb toegezegd. De titel van mijn afdaling wordt: ‘Amsterdammertje verovert nu ook Rotterdam’. Ik ben benieuwd naar alle reacties.”

Deze actie komt niet uit het niets opzetten. Tailleur bedenkt namelijk meer ludieke acties waar hij merken aan koppelt om op die manier geld in te zamelen. Het eerstvolgende project van hem is ‘Klimmenaardaaro’. Op 28 januari gaat hij de Kilimanjaro beklimmen voor War Child. “Ik ben als het ware ambassadeur van War Child. Omdat een vriend van mij daar werkt en hij vroeg of ik iets voor het goede doel wilde doen. De initiatieven die ik onderneem vinden ze ook onwijs mooi.”

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!

d