Sponsors dumpen Sjarapova na doping-bekentenis

8 maart 2016 om 19:59 door Remco Visser
Sponsors dumpen Sjarapova na doping-bekentenis
Foto: Brunopress

Dopingzondaar Maria Sjarapova moet het voorlopig doen zonder de steun van haar sponsors. Onder meer Nike, Tag Heuer en Porsche zeiden de samenwerking met de Russische tennisster op, nadat ze gisteravond bekende betrapt te zijn op het gebruik van het verboden middel meldonium.

,,We zijn bedroefd en verrast door het nieuws over Sjarapova", aldus een woordvoerder van Nike. ,,We hebben besloten de relatie met Maria te staken nu het onderzoek bezig is. We houden het in de gaten." Met horlogemerk Tag Heuer was de tennisster in onderhandeling over een nieuw contract, maar het bedrijf ziet daar nu vanaf.

Ook bij Porsche is de Russische blondine momenteel even persona non grata. "We nemen de kwestie momenteel in ogenschouw, maar hebben besloten geplande activiteiten tot nader order uit te stellen", aldus een woordvoerder van het Duitse automerk.

Best betaald

De 28-jarige Sjarapova is de best betaalde tennisster uit het profcircuit. Zakenblad Forbes schatte haar inkomsten uit sponsorcontracten alleen al in 2015 op 23 miljoen dollar. De Russin won tot dusver 35 WTA-titels in haar loopbaan, waaronder alle grandslams.

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!