Zoë Boven
Zoë Boven Nieuws 15 nov 2016
Leestijd: 2 minuten

Jochie (14) wordt miljonair dankzij slimme deal

Hij is pas 14 jaar oud, maar toch zal menig volwassen zakenman jaloers op hem zijn. Een schooljongen uit het Engelse Taunton kwam vorig jaar op het geniale idee Britse autogebruikers eraan te herinneren dat ze autobelasting moesten betalen. Hij verdiende 125.000 euro, waarmee hij een lap grond kocht. Dat stuk grond heeft hij nu voor meer dan 2 miljoen euro aan een projectontwikkelaar verkocht.

Het succesverhaal van Harvey Millington begon in maart 2015, toen autobezitters door een wetswijziging geen belastingschijf meer kregen die zij achter de voorruit moesten plaatsen. Op die schijf stond een datum waarop ze de belasting moesten betalen. Daardoor vergaten veel automobilisten de belasting te betalen.

De vader van Harvey, de 46-jarige Howard, worstelde ook met dit probleem. Daarom ontwierp de jongen een vervangende schijf van papier, die hij voor 5 euro verkocht op een website.

Gat in de markt

Al snel gingen de zaken goed: Harvey verkocht in korte tijd 25.000 schijven. Daardoor had hij ineens een bedrag van 125.000 euro op zijn rekening staan. Net als een ‘echte’ zakenman besloot hij de helft van het geld te investeren in een lap grond. Op het terrein, ter grootte van twee voetbalvelden, wilde hij een luxe camping beginnen.

Het kampeerterrein kwam er nooit. Het stuk grond bleek namelijk erg in trek te zijn bij een projectontwikkelaar die er woningen wilde bouwen. Harvey kreeg een bod van 2,5 miljoen euro. „Ik wist niet hoeveel ze zouden bieden”, zegt de jongen tegen Daily Mail. „Dit aanbod was te goed om te weigeren. Wat een bedrag!”, gaat hij verder.

Hard blijven werken

Toch heeft Harvey het geld niet naar zijn hoofd laten stijgen. Hij wil na het afronden van de middelbare school graag naar de politieacademie. „Als hij naast zijn schoenen gaat lopen, tik ik hem op zijn vingers”, zegt zijn vader. „Ik heb hem geleerd dat hard werken in het leven belangrijk is. En dat doet hij.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.