End of Nations: evolutie van RTS en MOBA

23 juli 2013 om 12:24 door Metro redactie

In een interview geeft Executive Producer Scot Lane aan wat er allemaal is veranderd, gebeurd en te verwachten valt omtrent End of Nations. Volgens Lane is de enige grootschalige verandering die ze hebben gemaakt het afstappen van het MMO-aspect en meer richting het tactische MOBA genre te werken. Door aandacht te besteden aan de user feedback kwamen ze erachter dat het MMO aspect het minst goed werkte, terwijl de combat wel soepel liep. Dit was een van de redenen voor Trion Games om zich meer te richten op de tactiek rondom de gevechten, waardoor het MOBA genre een logische nieuwe richting leek. 

Toch is End of Nations voor een groot deel hetzelfde gebleven zoals het in vroegere versies was. De heroes en lore zijn, evenals de combat en look, nagenoeg hetzelfde gebleven. Al is alles uiteraard uitgebreid, aangepast en vooral verbeterd, het fundament van End of Nations blijft gelijk. Daarom is het volgens Lane ook niet van toepassing om End of Nations “alleen maar” een MOBA te noemen:

“End of Nations doesn't really fit nicely into either the RTS or the MOBA bucket; it is what we see as the next evolution of the genre.”

Zo zijn er de heroes die we kennen van het MOBA genre, maar ook micro-aspecten en los te besturen eenheden die duidelijk van een RTS afkomstig zijn. Lane benadrukt dat End of Nations weliswaar heroes en een arena heeft, maar dat de vergelijking met MOBA's daar stopt.

Het doel is om een unieke combinatie van MOBA en RTS af te leveren, die de spelers een vertrouwd gevoel geeft, maar tegelijkertijd stimuleert om nieuwe dingen te ontdekken. MOBA-junkie Ward heeft een Alpha-key weten te bemachtigen en zal de game misschien binnenkort even onder de loep nemen. Tussen twee potjes Dota 2 in, uiteraard. 

Bron: Power Unlimited

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!

Reacties