Redactie Metro
Redactie Metro Entertainment 27 aug 2015
Leestijd: 2 minuten

Nickelodeon introduceert ongeschminkte piet

Kinderzender Nickelodeon introduceert dit jaar ‘ongeschminkte pieten’ of ‘naturelpieten’ in de nieuwe dagelijkse sinterklaasserie ‘Op weg naar pakjesavond – Sint vermist!’. Het tv-station heeft donderdagmiddag adverteerders op de hoogte gebracht.

Eigen huidskleur

„De hele groep pieten zal ongeschminkt verschijnen in de kinderserie. Ze zien er daarmee net zo uit als veel kinderen tijdens sinterklaasintochten, zonder zwarte schmink en met hun eigen huidskleur. Verder blijft piet zichzelf: grappig, slim en onhandig en draagt hij gewoon zijn eigen kostuum. Het enige verschil is dat hij zijn eigen huidskleur laat zien”, zegt Judith Peters, hoofd marketing van Nickelodeon.

Lees ook: Zwarte Piet krijgt vriendjes in Gouda: de Kaaspiet en de Stroopwafelpiet

Vorig jaar waren helemaal geen pieten te zien op de zender. In het sinterklaasprogramma Nick’s Strooigoedparade kwam alleen de sint in beeld. De pieten keren dit jaar dus terug met een nieuw uiterlijk. „Het belangrijkste is dat elk kind zich thuisvoelt bij onze zender, ook in de sinterklaasperiode”, legt Peters uit.

Belangrijk kinderfeest

„We geloven dat het sinterklaasfeest weer een feest moet zijn voor iedereen. En sint kan nu eenmaal niet zonder zijn pieten, die brengen de cadeautjes. Anders dan vorig jaar proberen we nu een mooiere en betere invulling te geven aan het mooie en belangrijke kinderfeest. Pieten verdienen wel een plaats in de programmering van Nickelodeon”, vervolgt Peters.

Volgens Peters is het Nickelodeon er niet om te doen een voorbeeld te stellen: „We maken de keuze louter voor onszelf, binnen ons programma. We laten mensen thuis en sinterklaascomités vrij hoe ze het feest zelf willen invullen. Dat staat iedereen vrij."

Opnames

De kinderserie is vanaf 9 november in Nederland en Vlaanderen op televisie te zien. De opnames gaan bijna van start en daarom besloot de zender het nieuws nu alvast naar buiten te brengen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.