MODEBLOGGEN GAAT VERANDEREN

11 juli 2014 om 09:33 door Sigrid Stamkot

De blogger die veranderde: Jamie Li (www.quarter-magazine.com).
"Mijn allereerste blog, Jamie's Blog, dateert uit 2007. Ik schreef over relatieperikelen, dagelijkse ergernissen en celebrities. Nu, zeven jaar later, vind ik de naam niet meer passen bij het concept, mijn leven en het gelikte design. Sinds een maand heb ik dus de naam QUARTER magazine, met een meer volwassen look and feel, sterke invalshoeken en lekkere, draagbare looks. Het is nú het moment om je te onderscheiden van de (mode)blogs zoals je ze kent: veel zwart wit, outfitposts, dezelfde fotografie. De grote blogs gaan van wat ooit begon als een geinige hobby naar een volwaardige business. Kleine blogs zullen meer dienen als een online uitlaatklep om te laten zien welke skills de blogger beheerst en wat ze mooi vindt. Ik ben nooit zo'n fan van outfitposts geweest, maar doe het zelf omdat mijn lezers het zo leuk vinden. Maar ik vind het bij anderen moeilijk te onderscheiden wat echt en wat gesponsord is. Vindt blogger X die schoenen écht zo tof, of heeft ze een mooi dealtje gesloten? Outfitposts zullen altijd blijven, maar misschien in een andere vorm. Enkel nog op Instagram, of over een paar jaar zullen we misschien tegen elkaar zeggen: 'Weet je nog, Instagram?!' Je weet het niet. Online media veranderen zo snel. Waarschijnlijk zit er as we speak een meneer op een willekeurig zolderkamertje te werken aan een briljant nieuw (sociaal) medium!"

De blogger die het altijd al zo deed: Anna Nooshin (www.nsmbl.com)
"Het kriebelde meer om te ondernemen dan om alleen een blog te beginnen. Met een blog kun je nou eenmaal veel minder: je kunt het moeilijker verkopen omdat er zo sterk een gezicht aan vast hangt. Daarnaast zijn de uitbreidingsopties met een online magazine eindeloos, met een blog is dat moeilijker. Anderen veranderen nu ook in meer lifestyle-platforms en dat betekent dat wij ook continu moeten blijven vernieuwen. Zo zijn we ons meer bezig gaan houden met bijzondere fotoseries, evenementen en eigen producten zoals een schoolagenda en in september een eigen leren jasjes-lijn met Goosecraft. Ik denk dat 2014 heel erg het jaar van verandering is, iedereen is bezig met de volgende stap. De oude bloggarde wordt nu natuurlijk meer volwassen en de uitdaging om je bedrijf spannend en uitdagend te houden is moeilijk als het altijd maar om jezelf draait. Tot slot denk ik dat Instagram het blogverhaal heel erg heeft veranderd, ik ken weinig mensen die naast een Instagram-profiel ook nog een blogger persoonlijk volgen via een site."

De blogger die niet gaat veranderen: Lizzy van der Ligt (www.lizzyvdligt.nl)
"Het doel van mijn blog is om mensen te inspireren. Ik vind het leuk om kledingcombinaties te laten zien die mensen zelf misschien in eerste instantie niet zouden durven dragen. Ik denk dat veel mensen een blog lezen omdat ze geïnteresseerd zijn in de visie en interesses van de schrijver en deze ook delen. In mijn geval vinden mensen mijn outfits leuk. Dat vind ikzelf ook: naast mijn blog ben ik ook stylist bij Scotch & Soda en styling is echt mijn passie. Ik merk dat ik langzamerhand meer interieurfoto's plaats. Het aankleden van mijn huis met mooie boeken, kussens, planten en alles wat er naar mijn idee bij hoort, vind ik ook enorm leuk om te doen. Maar outfitposts zijn zeker het meest populair. Ik zal dus ook altijd meer hier naar neigen. Het is iets waar ik mijn voldoening uit haal en mijn lezers vinden het leuk, dus ik zie geen reden om mij aan te passen. In de toekomst wil ik ook meer interieurposts plaatsen. Uiteindelijk kan ik niet voorspellen waar mijn interesses liggen in de toekomst, dus een duidelijk beeld van hoe mijn blog er in 5,6 jaar uit ziet zou ik je niet kunnen geven. I just go with the flow."

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!

Reacties