Wat houdt je idee in?

“Wrap-a-gift wordt mogelijk een online platvorm waar je digitale cadeaus kunt in- en uitpakken. Je koopt bijvoorbeeld een deal bij Groupon of een abonnement op Spotify voor iemand die jarig is. De jarige ontvangt dan een e-mail waarin staat dat er een cadeau is en hoe hij het kan downloaden. Het openen van zo’n e-mail is natuurlijk niet zo leuk als het openscheuren van inpakpapier. Wrap-a-gift voorziet in die behoefte.” 

Hoe?

“Nadat je een digitaal cadeau hebt gekocht, bijvoorbeeld een dagje karten, kies je een mooi inpakpapiertje uit. Het papier verhult dan wat het cadeau is. Je kunt daar ook een verjaardagsboodschap bij doen. Daarnaast kun je een timer instellen die aftelt tot op de verjaardag zelf.”

Hoe ziet het er online uit?

“De ontvanger ziet een virtueel pakketje met strik. In het scherm ziet hij ook de timer die aftelt tot het moment waarop hij het mag uitpakken.”

Hoe kwam je op het idee om aan de Folia Startup Award mee te doen?

“Een oud klasgenootje had Folia Magazine gelezen en tipte mij over deze wedstrijd. Ik was toen al met Wrap-a-gift bezig, want het was mijn afstudeerproject. Het concept stond dus al vast. Ik diende mijn plan dus vrij gemakkelijk in. Uiteindelijk ben ik doorgedrongen tot de finale, waar acht verschillende start ups aan meededen.”

Wat ga je met de 50.000 euro doen?

“Volgende week studeer ik af. Met dit geld kan ik aan mijn start up beginnen. Ik ga een programmeur aantrekken die het platform ontwikkelt. Dat kost 36.000 euro. Het overige geld zal op gaan aan marketing, promotie en hostingkosten.”

Waar komt het geld eigenlijk vandaan?

“Ondernemer Gijs Barends en Marc Noët van het bedrijf Snobber hebben het geld en de ruimte in de Indische Buurt beschikbaar gesteld.”

Je plan past goed bij Spotify of iTunes. Welke opdrachtgever heb je het liefst?

“Ik wil zo snel mogelijk met spelers als iTunes, Groupon of Amazon om de tafel. Wel weet ik dat mijn start up succesvol kan worden. Wereldwijd zijn er tientallen miljoenen mensen die dagelijks een digitaal cadeau kopen. Als je maar één klein deel van deze mensen bereikt, dan al kun je goed scoren.”

Hoe heb je de wedstrijd ervaren?

“Als één grote droom. Ik vertel je, dit wordt de toekomst. Die droom is nu een stapje dichter bij de werkelijkheid gekomen.”