De laatste 5 tot 10% van een project dat is waar er wordt gepoogd een spel zo goed en mooi mogelijk op te poetsen. Aldus Rockstar North boss Leslie Benzies. Benzies noemt vervolgens een zeer treffend voorbeeld: 

“That last five to ten per cent of work on the game makes a huge difference. This level of perfection is not seen or understood in the majority of the industry. We can all make a car drive down a street in a game, but can you do it in style? Everyone’s got characters that are walking around but can they walk?” 

Bovenstaande is zeer ernstig waar. Het zijn de kleine details die een wel aardige game transformeren naar een goede game en een goede game naar een fantastische. Als de details niet in orde zijn, tja... Neme bijvoorbeeld Alpha Protocol, een spionage game vol goede ideeën en geinige gameplay. Helaas is de titel op bijna elk vlak slecht afgewerkt, zelfs het simpel rondlopen met hoofdpersonage agent Thorton is knullig geanimeerd. Daarmee is AP automatisch een b-game. De details moeten kloppen, anders heb je maar een 'zo-zo' game, film, comic of hamburger in handen. Kan best lekker zijn maar uiteindelijk willen we toch allemaal weer GTA.


Dat Rockstar deze perfectie maar vast mag blijven houden, wachten wij wel weer vijf jaar, of lang ook nodig mag zijn. Lees het complete interview met Leslie Benzies over GTA V op Develop.



Bron: Power Unlimited