Corebusiness
Inmiddels is deze rubriek ruim een jaar in de lucht. En niet onopgemerkt. Corebusiness is enerzijds vastgelopen klachten alsnog aan een oplossing te helpen en anderzijds Pluimen uit te delen voor uitstekende service of een klacht die naar tevredenheid is opgelost zónder dat deze rubriek moet ‘breekijzeren’.

De case van vandaag is daar een uitstekend voorbeeld van.

Case
Ben Kegge (Sliedrecht) koopt op 31 mei 2011 bij de Bever-winkel in Bergen op Zoom een (waterdichte) North Face / TNF Hot Shot rugzak. Kosten: € 62,96. Garantie: twee jaar.
Najaar 2012 constateert hij een klein scheurtje in de rugzak. Begin 2013 zijn er meer scheurtjes te bespeuren. Waardoor de rugzak niet meer waterdicht is.

Traject Pluim
Op 19 maart 2013 meldt Ben zich met deze klacht bij genoemde Bever-winkel. De kassabon laat zich niet meer achterhalen (want inmiddels nieuwe kassa), maar een bankafschrift volstaat om de garantieregeling te activeren. Ben’s rugzak wordt opgestuurd naar de fabriek. Eind maart 2013 krijgt hij een nieuwe (identieke) rugzak. Met opnieuw twee jaar garantie.
Februari 2014 vallen de eerste scheurtjes in (ook) deze rugzak. Reden om dit 9 juli 2014 te melden bij Bever Bergen op Zoom. Afgesproken wordt dat Ben 15% korting krijgt zodra hij een nieuwe rugzak koopt.
Ben: “Ik heb Bever Holland via een e-mail laten weten dat ik twee keer slechte ervaringen had met dit type rugzak. Bever Holland adviseerde me om de rugzak via ‘mijn’ Bever-winkel naar het hoofdkantoor te sturen.”

Tegoedbon
Op 16 juli 2014 licht Ben de situatie toe bij Bever Bergen op Zoom. De rugzak wordt naar de fabriek gestuurd. Op 31 juli 2014 krijgt Ben telefonisch te horen dat hij een tegoedbon krijgt ter waarde van de rugzak in kwestie. Ben: “Op 1 augustus 2014 heb ik een (iets duurdere) nieuwe rugzak uitgekozen. Op 6 augustus werd deze rugzak per post bezorgd. Geweldig.”

Juryrapport Ben
“Ik vind dit alles een vette Pluim waard. Met name voor het personeel van de Bever-winkel in Bergen op Zoom en de contactpersoon bij de klantenservice van Bever Nederland.”

Ook een spontane Pluim in petto?
Ook positief onder de indruk van (recent) genoten service? Of wil je juist spotlights op je niet opgeloste klacht? Mail dan naar: ton@tonbroek.nl