Sofie Smulders
Sofie Smulders Nieuws 9 nov 2017
Leestijd: 2 minuten

De Glazen Huis-dj’s van dit jaar zijn bekend

We weten welke dj’s dit jaar plaatsnemen in het Glazen Huis voor 3FM’s actie Serious Request. Domien Verschuuren, Angelique Houtveen en Sander Hoogendoorn gaan geld inzamelen voor het goede doel van het Rode Kruis, elk jaar een stille ramp.

Angelique werkt pas een jaar bij 3FM, zij neemt voor de eerste keer plaats in het Glazen Huis. Ook voor Sander is het de eerste keer. Voor Domien is het inmiddels de vierde keer.

Apeldoorn

Het Glazen Huis staat dit jaar van 18 tot 24 december op het Marktplein in Apeldoorn. Dit jaar wordt er geld opgehaald voor families die door oorlog verscheurd zijn. Het motto van die stille ramp is ‘breng ze weer samen’. In landen als Nigeria, Congo en Nepal leven miljoenen kinderen door rampen en conflicten gescheiden van hun families. „We gaan met het Rode Kruis letterlijk kinderen en ouders bij elkaar brengen”, vertelde Domien nadat bekend was geworden dat hij de eerste dj is die plaatsneemt in het Glazen Huis in Apeldoorn.

Domien, Angelique en Sander zullen zes dagen lang nummers draaien die tegen betaling kunnen worden aangevraagd. De dj’s zorgen voor 24/7 liveradio vanuit het Glazen Huis en zullen elkaar hierin afwisselen. Ze doen dit op een vrijwel lege maag.

Hun energie krijgen ze – naast enkele sapjes – van andere mensen die net als zij het goede doel een warm hart toedragen. In het huis komen verschillen gasten, onder wie artiesten, langs. Daarnaast zijn er de andere actievoerders en natuurlijk de mensen op het plein.

Vorig jaar werd er ruim 8,7 miljoen euro opgehaald voor slachtoffers van longontsteking, het jaar daarvoor zamelden de dj’s 8,6 miljoen in voor kinderen en jongeren in oorlogsgebieden. Het jaar dat er het meeste geld werd opgehaald is 2012: 13,8 miljoen euro werd er aan het Rode Kruis gedoneerd voor het terugdringen van babysterfte.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.