Puck Roest
Puck Roest Nieuws 13 dec 2016
Leestijd: 1 minuut

Dit zijn de slechtste slogans van 2016

De jaarwisseling nadert en dat betekent dat we de kerstboom weer in huis halen en ons voorbereiden op lekkere etentjes en gezellige feestjes. Het is ook weer tijd voor de verkiezing voor de slechtste slogan van het jaar. De slagzin van hairsalon en barber Local Heroes uit Utrecht werd dit jaar verkozen tot de allerslechtste. De slogan kreeg de meeste stemmen op de website sloganverkiezing.nl.

Foto: Sloganverkiezing.nl

Maar liefst 8.971 mensen brachten dit jaar hun stem uit op de website. 21,2 procent van die stemmen ging naar ’Zit je haircut.’ Op nummer twee staat ’Your shit is my food!’ van het Haagse loodgietersbedrijf L.P Reith. Met 2284 stemmen werd de slogan ’Tiet voor een goede BH’ van lingeriewinkel Hullegie in Epe derde. Bekijk hier onder de top 10.

Vorig jaar

Vorig jaar won de leus ‘Iedere paal gaat erin’ van heibedrijf Steenman uit Oosterblokker. Op nummer twee stond toen ‘Regelrecht van kippenkont naar mensenmond’ van eierhandel Marco Kleijer. Op de derde plek stond in 2015 de Beausense beautysalon in Landsmeer. Zij prijzen hun bikiniwax aan met de slogan ‘Wilt u ook een kale poes?’.

Record

De sloganverkiezing bestaat inmiddels vijf jaar. Dit jaar werd er een recordaantal stemmen uitgebracht, namelijk 15.326 in totaal. Deelnemers konden namelijk meerdere keren hun stem uitbrengen. Met de jaarlijkse verkiezing wil de initiatiefnemer bedrijven bewustmaken van het effect van hun slogan. „Niet elke slogan slaat goed aan bij het publiek. Aan de andere kant zien we ook: tenenkrommend of niet, de slogans trekken ook de aandacht. En dat is vaak het doel van een slogan”, aldus bedenker Christine Liebrecht tegen De Telegraaf.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.