Young Influential #1: Gillian Da Costa Gomez

18 oktober 2016 om 11:59Evie Westland
Young Influential #1: Gillian Da Costa Gomez
Foto: Lisa Schreuder

Jonge vloggers, bloggers en YouTubers zijn de nieuwe Bekende Nederlanders. Wat drijft hen? Hoe verkopen zij zichzelf zonder authenticiteit te verliezen? Metro Lifestyle vraagt het hen in de nieuwe rubriek Young Influentials. Deze keer: Gillian Da Costa Gomez (26).

In september van dit jaar lanceerde Da Costa Gomez haar modeblog. Dat de site nog helemaal nieuw is, wil niet zeggen dat er nog een hoop aan moet gebeuren: de weblog van Gillian ziet er gelikt uit. „Ik weet precies wat ik wil en wat ik mooi vind.” Een pittige tante, mét passie, vertelt.

Wie?
Deze dame werd geboren op Curaçao, woont inmiddels zeven jaar in Nederland en spreekt maar liefst vijf talen. Niet verrassend dus dat ze internationale ambities heeft. Met een achtergrond in freelance styling, beauty consultancy en het plannen van modeshows, gaat ze voor een luxueuze uitstraling van de site. Speerpunten van haar stijl zijn „high-end, sophisticated en een klein beetje edgy”. Ze is vooral gefascineerd door luxe stoffen zoals zijde, fluweel en kant. Haar uiteindelijke doel is het lanceren van een eigen kledinglijn. 

 

Passie

„Ik ben niet zomaar begonnen met mijn blog. Ik had een duidelijk doel voor ogen: het moest gaan over beauty en mode voor young starters die naast hun studie, of het opbouwen van hun carrière, ook affiniteit hebben met mode en beauty.” Die doelgroep komt niet compleet uit de lucht gegrepen: de 26-jarige is zelf net afgestudeerd in de Commerciële Economie en loopt stage bij het Digital & PR team van beautymerk L’Oréal. „Ik heb in het begin een duidelijk plan van aanpak gemaakt, veel gepost op mijn Instagram en YouTube kanaal en pas daarna mijn site gelanceerd.”

Geld verdienen met haar website doet ze nog niet. „Het zou super zijn als het straks een fulltime bezigheid wordt, maar voor nu werk ik puur vanuit mijn passie voor fashion en beauty.”

Vriendinnen

Hoewel ze haar blog pas net is begonnen, begint deze kersverse modeblogger al flink aan naam te maken. „Ik heb nu al veel  vriendinnen over de hele wereld”, vertelt ze enthousiast.  „Daarom doe ik het ook allemaal in het Engels: ik wil de fashion en beauty community over de hele wereld inspireren met mijn artikelen.”

 

„Bovendien”, benadrukt ze nog maar eens, „heb ik echt torenhoge ambities. Ik wil mijn naam naar buiten brengen, bekender worden en uiteindelijk moet dat leiden tot het opstarten van mijn eigen kledinglijn. En ja, natúúrlijk wordt die dan via mijn eigen blog uitgebracht!”

 

In deze rubriek wordt iedere maand een nieuwe Young Influential aan je voorgesteld op Metro Lifestyle. Wil je meer weten of je aanmelden? Mail dan naar metrolifestyle@metronieuws.nl.