Dove-campagne op briljante wijze gepersifleerd

22 april 2015 om 20:50 door Thomas Stevens
Dove-campagne op briljante wijze gepersifleerd
YouTube still

Onder de noemer “Choose Beautiful” werd afgelopen maand een nieuwe campagne gelanceerd door beautymerk Dove. In de viral video is te zien hoe verschillende vrouwen voor dezelfde keuze worden gesteld: vind jij jezelf gemiddeld of mooi?

Parodie

Het moge duidelijk zijn dat dit experiment een hit was op social media en flink gedeeld werd onder online platforms.

Lees ook: Hoe zou je jezelf omschrijven; Gemiddeld of mooi?

Maar nu is er een briljante persiflage bedacht door Funny or Die, waarin mannen voor dezelfde moeilijke keuze worden gesteld: is jouw piemel gemiddeld of groot? Het resultaat is werkelijk hilarisch en steekt de draak met alle clichés op het gebied van schoonheidsidealen en de marketingtrucjes van de grote bedrijven die hierop inspelen.

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!