D. van Aken
D. van Aken Good vibes 15 jan 2015
Leestijd: 1 minuut

Zo maak je een bierreclame

Het reclamespotje Buddyhond van KNGF Geleidehonden heeft gisteravond de Ster Gouden Loeki 2014 gewonnen. De winnaar van deze publieksprijs werd woensdag gekozen door televisiekijkend Nederland tijdens een live-gala op NPO 1.

Lees ook: Reclame over buddyhonden wint Gouden Loekie

Een reclamespot maken hoeft niet heel moeilijk te zijn als je maar wel een paar vuistregels hanteert. De grappenmakers van Vlakkeland laten zien in dit hilarische filmpje hoe een bierreclame er uit moet zien en vervolgens komt er ook nog een cursus reclame maken voor shampoo voorbij.

Voor een bierreclame gelden de volgende regels:

  • Er moeten drie mannen in de reclame zitten
  • De mannen mogen niet te knap zijn
  • Nooit alleen of met twee man op de bank (dat noemen ze marketingtechnische homofobie)
  • Een vrouw mag in de reclame voorkomen, maar alleen als ze het bier serveert.

Voor een shampooreclame gelden de volgende regels:

  • Mannen zijn niet geschikt, die hebben te weinig haar of soms weer te veel op andere plekken.
  • Vrouwen moet je vertraagd in beeld brengen
  • Ze mag nooit zonder make-up onder de douche stappen
  • Er moet altijd een vreemd nieuwe stofje in het product zitten
  • De vrouw moet lachend in beeld komen

Klik hieronder op het filmpje om te zien hoe makkelijk het is om reclame te maken voor bier en shampoo.

Reclame maken, hartstikke makkelijk!

Posted by Vlakkeland on Wednesday, January 14, 2015

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.