Nieuw systeem Bijenkorf herkent klant bij de kassa

21 oktober 2014 om 17:36 door Jessica Sindelka
Nieuw systeem Bijenkorf herkent klant bij de kassa

Het Rotterdamse filiaal van de Bijenkorf heeft sinds gisteren ‘iBeacons’ aan de kassa’s hangen. Deze kleine gele apparaatjes kunnen klanten herkennen wanneer zij afrekenen. Het warenhuis wil met behulp van het nieuwe systeem de persoonlijke voorkeuren van zijn klanten tegemoetkomen en hen van extra gemakken voorzien.

De iBeacons maken deel uit van een nieuw serviceprogramma. Klanten krijgen bij de kassa voortaan de keuze om Privilege Member te worden. Zij kunnen dan via de app of de website van de Bijenkorf hun persoonlijke voorkeuren aangeven voor bepaalde merken en producten. Als zij vervolgens in de winkel iets afrekenen en op dat moment hun Bluetooth aan hebben staan, worden zij herkend door de kassamedewerker. Zij kunnen dan persoonlijke service verwachten. 

Naast persoonlijke aandacht krijgen Privilege Members de keuze of zij hun kassabonnen digitaal of op de ouderwetse manier ontvangen. Ook krijgen ze uitnodigingen voor exclusieve evenementen en merkintroducties. Momenteel hangen er vijf iBeacons in het filiaal. Dit zouden er 140 moeten worden. Klanten die geen Privilege Member zijn, worden niet door de iBeacons herkend.

Het nieuwe systeem is gestart in de Rotterdamse winkel, omdat dit volgens de Bijenkorf een van de belangrijkste filialen is. Volgens medewerkers was er gisteren wisselende interesse in het Membership. ,,Vooral jongeren zien het wel zitten. Alles is gratis en vrijblijvend en je bepaalt natuurlijk zelf of je iets doet met de informatie die je krijgt. Toch snap ik ook wel dat er mensen zijn die er niet op zitten te wachten. Niet iedereen houdt ervan om meteen met naam en al bij de kassa herkend te worden.”

In de loop van 2015 verschijnt het serviceprogramma in andere steden. Aanmelden als Privilege Member kan in de winkel bij de kassa, op de website van het warenhuis of via de Bijenkorf App.

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!